Analiza wyników ankiety 4

czwarty fragment pracy dyplomowej, którą  w tym roku prezentujemy

Pytanie 4: Jakie oczekiwania masz w stosunku do przyszłej szkoły średniej?

Postawione pytanie miało na celu przybliżyć nam oczekiwania młodzieży gimnazjów dotyczące przyszłej szkoły średniej. Z badania wynika, iż priorytetowe znaczenie dla respondentów ma wysoki poziom szkoły średniej. Równie ważnym oczekiwaniem tegorocznych kandydatów są kółka zainteresowań. Gimnazjaliści poza tym oczekują od szkoły średniej przyjaznej atmosfery jak i bezpieczeństwa w szkole. Ważna jest również dla nich wyposażenie techniczne szkoły, pomoc dydaktyczna jak i dobre przygotowanie zawodowe. Reszta respondentów stwierdziła, iż nie ma żadnych oczekiwań w stosunku do szkoły średniej.

Młodzież z Grabic w większości nie stawiała przyszłej szkole żadnych wymagań. Jednak byli też respondenci, którzy podzielili się swoimi oczekiwaniami. Były to przede wszystkim: dobry poziom szkoły, kółka zainteresowań, nauka języków obcych oraz wyposażenie techniczne i dobre przygotowanie zawodowe.

Respondenci z Brodów oczekują od przyszłej szkoły średniej przede wszystkim dobrego poziomu i kółek zainteresowań. Ponadto chcą oni bezpiecznej szkoły z przyjazną atmosferą.

W Gubinie uczniowie z gimnazjum nr 1 liczą na ofertę kółek zainteresowań oraz zdobycie pracy po zakończeniu nauki w wybranym zawodzie. Ważna jest dla nich również przyjazna atmosfera, dobry poziom, wyposażenie techniczne oraz pomoc dydaktyczna.

W gimnazjum nr 2 w Gubinie młodzież przede wszystkim oczekuje od szkoły dobrego poziomu. Ważne są również kółka zainteresowań, przyjazna atmosfera i pomoce dydaktyczne. Młodzież z tej szkoły nie pozostaje obojętna na kwestię wyposażenia technicznego szkoły oraz sprawiedliwych nauczycieli.

Analiza wyników dotyczących oczekiwań młodzieży gimnazjalnej wobec przyszłej szkoły średniej ujawnia kilka kluczowych priorytetów. Najczęściej podnoszonymi oczekiwaniami są wysoki poziom nauczania i dostępność kółek zainteresowań. Uczniowie kładą duży nacisk na jakość edukacji oraz możliwość rozwijania swoich pasji i zainteresowań poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne. Ważnymi aspektami są również przyjazna atmosfera i bezpieczeństwo w szkole, które są postrzegane jako fundament komfortu i efektywnego uczenia się.

Wymagania dotyczące wyposażenia technicznego szkoły oraz pomocy dydaktycznej są również istotne, choć mniej podnoszone niż wcześniej wymienione priorytety. Oczekiwania dotyczące dobrego przygotowania zawodowego wskazują na potrzebę praktycznego przygotowania do przyszłości, co może wiązać się z chęcią zdobycia umiejętności, które będą przydatne na rynku pracy.

W analizie regionalnej pojawiają się pewne różnice w oczekiwaniach uczniów. W Grabicach większość respondentów nie formułowała konkretnych wymagań wobec przyszłej szkoły średniej, jednak niektórzy z nich wskazali na znaczenie dobrego poziomu nauczania, kółek zainteresowań, nauki języków obcych oraz wyposażenia technicznego i przygotowania zawodowego.

W Brodach, uczniowie najwięcej uwagi poświęcili dobremu poziomowi szkoły i dostępności kółek zainteresowań. Bezpieczeństwo i przyjazna atmosfera również były ważne, co wskazuje na ich potrzeby związane z komfortem i bezpieczeństwem w środowisku szkolnym.

W Gubinie, uczniowie z gimnazjum nr 1 zwracają uwagę na ofertę kółek zainteresowań oraz przyszłe możliwości zatrudnienia po zakończeniu nauki. Przyjazna atmosfera, wysoki poziom edukacji, wyposażenie techniczne i pomoc dydaktyczna są również uznawane za istotne, co sugeruje szeroki wachlarz oczekiwań dotyczących zarówno jakości edukacji, jak i wsparcia w nauce.

W gimnazjum nr 2 w Gubinie, młodzież kładzie największy nacisk na dobry poziom szkoły, kółka zainteresowań, przyjazną atmosferę oraz pomoce dydaktyczne. Wyposażenie techniczne szkoły oraz sprawiedliwość nauczycieli również są postrzegane jako istotne, co może odzwierciedlać chęć uczniów do uczęszczania do szkoły dobrze wyposażonej i zarządzanej sprawiedliwie.

Podsumowując, wyniki wskazują, że uczniowie oczekują od przyszłych szkół średnich nie tylko wysokiej jakości nauczania i bogatej oferty dodatkowych zajęć, ale także przyjaznego i bezpiecznego środowiska szkolnego oraz odpowiedniego wsparcia dydaktycznego i technicznego. Różnice regionalne pokazują, że lokalne priorytety mogą wpływać na szczegółowe oczekiwania uczniów.

5/5 - (2 głosów)
image_pdf

Dodaj komentarz