Osiągnięcia szkolne uczniów…

Podsumowanie pracy magisterskiej

Osiągnięcia szkolne uczniów to ich postępy i sukcesy w nauce, które odnoszą w szkole. Osiągnięcia szkolne mogą być mierzone na różne sposoby, takie jak oceny, stopnie, testy, projekty, prace domowe, itp.

Osiągnięcia szkolne są ważne, ponieważ pozwalają na określenie poziomu wiedzy i umiejętności ucznia, a także na identyfikację jego mocnych i słabych stron. Dzięki temu nauczyciele mogą dostosować swoje metody nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów i pomóc im w rozwijaniu ich kompetencji.

Osiągnięcia szkolne uczniów są również ważne dla ich przyszłości edukacyjnej i zawodowej. Dobre osiągnięcia szkolne mogą pomóc im w dostaniu się na wyższe studia lub w znalezieniu pracy w przyszłości.

Osiągnięcia szkolne uczniów mogą być również mierzone poprzez ich udział w różnych konkursach i olimpiadach, reprezentowanie szkoły w różnych zawodach sportowych czy też udział w różnego rodzaju projektach edukacyjnych.

Jak wynika z przedstawionych badań, zarówno hipoteza główna, jak również hipotezy szczegółowe, odnoszące się do problemów badawczych pracy, znalazły w większości potwierdzenie na drodze empirycznej. Najpełniej zauważalne jest to w przypadku badania stopnia osiągnięć dydaktycznych, gdzie przewaga uczniów objętych „Programem nauki gry w szachy w trzech pierwszych latach nauczania” jest dwukrotnie większa niż u pozostałych. Wyniki z testów mierzących poziom pamięci nie są już tak jednoznaczne.

O ile w przypadku formy wzrokowej można – w ujęciu globalnym – stwierdzić, iż szachy mają pozytywny wpływ na jej rozwój, o tyle omawiając pamięć słuchową nie należy wiązać jej progresji z królewską grą. Na zakończenie – logiczne myślenie a szachy. Bez wątpienia, umiejętność rozważania konkretnych, precyzyjnych wariantów na szachownicy przyczynia się w sposób zdecydowany do wzrostu poziomu logicznego rozumowania. Najdobitniej świadczą o tym uzyskane wyniki w obu testowanych grupach. Gorzej natomiast przedstawia się sytuacja z kreatywnością intelektualną. Uzyskane wyniki w tej dziedzinie są co prawda nieco lepsze wśród szachistów, tym nie mniej, nie pozwalają zaryzykować twierdzenia, że szachy stanowią najlepsze panaceum na rozwój wyobraźni dziecka.

5/5 - (2 głosów)
image_pdf

Dodaj komentarz