trzeci fragment pracy dyplomowej, którą w tym roku prezentujemy
Pytanie 3: Czy są przedmioty, które szczególnie lubisz?
W trzecim pytaniu, respondenci zaznajomili nas ze swoimi zainteresowaniami pozaszkolnymi. Okazało się ze 77,77% z nich takie zainteresowania ma, natomiast 22,22% nie przejawia takich zainteresowań.
Z badaniu wynikło że najwięcej gimnazjalistów interesuje się sportem i informatyką. Nieznacznie mniej z nich wymieniło języki oraz sztukę. Oprócz tego badana młodzież interesuje się tańcem, geografią oraz sztuką.
Na pytanie o pozaszkolne zainteresowania respondenci z Grabic w większości (65%) odpowiedzieli negatywnie. Reszta gimnazjalistów (35%) stwierdziła, iż takie zainteresowania ma. Najwięcej badanych interesuje się muzyką, sportem jak również informatyką.
Gimnazjaliści z Brodów zdecydowanie mają pozaszkolne zainteresowania (72,2%). Zaliczyli do nich sport, sztukę oraz języki obce. Reszta respondentów stwierdziła, iż nie ma zainteresowań.
W Gubinie młodzież z gimnazjum nr 1 również w większości ma pozaszkolne zainteresowania (65,2%). Należą do nich informatyka, sport oraz języki obce i sztuka. Pozostała część respondentów odpowiedziała przecząco na to pytanie.
Przeważająca część młodzieży gimnazjum nr 2 w Gubinie ma pozaszkolne zainteresowania (77,7%) takie jak sport, informatyka, języki obce oraz taniec. Pozostały procent (22,3%) respondentów nie ma pozaszkolnych zainteresowań.
Analiza wyników dotyczących pozaszkolnych zainteresowań uczniów gimnazjum pokazuje, że większość młodzieży, bo aż 77,77%, posiada swoje pasje i zainteresowania poza szkołą. Tylko 22,22% respondentów nie wykazuje takich zainteresowań, co sugeruje, że pozaszkolne aktywności są istotnym elementem życia większości uczniów.
Wśród najczęściej wymienianych zainteresowań dominują sport i informatyka, co odzwierciedla popularność aktywności fizycznej oraz rosnące zainteresowanie technologią wśród młodzieży. Nieco mniejsze, ale nadal znaczące, są zainteresowania językami obcymi i sztuką. Dalsze zainteresowania obejmują taniec i geografię, co pokazuje różnorodność pasji uczniów.
W poszczególnych regionach wyniki różnią się, co może odzwierciedlać lokalne warunki i dostępność zajęć pozaszkolnych. W Grabicach 65% uczniów nie posiada pozaszkolnych zainteresowań, co jest dość wysokim odsetkiem w porównaniu do innych miejsc. Wśród pozostałych 35% uczniów, najczęściej wymienianymi zainteresowaniami są muzyka, sport i informatyka. To może sugerować, że w Grabicach dostępność lub promowanie zajęć pozaszkolnych jest ograniczone.
W Brodach sytuacja wygląda bardziej pozytywnie, ponieważ 72,2% uczniów deklaruje pozaszkolne zainteresowania, głównie sport, sztukę i języki obce. Wskazuje to na większą aktywność pozaszkolną i większą różnorodność zainteresowań w tym regionie.
W Gubinie młodzież z gimnazjum nr 1 również w dużej mierze angażuje się w pozaszkolne pasje (65,2%), takie jak informatyka, sport, języki obce i sztuka. W tym przypadku widoczna jest podobna tendencja do zainteresowań w Brodach, ale z mniejszym odsetkiem uczniów.
W gimnazjum nr 2 w Gubinie, odsetek uczniów z pozaszkolnymi zainteresowaniami jest najwyższy (77,7%), a ich zainteresowania obejmują sport, informatykę, języki obce i taniec. To wskazuje na szczególnie dużą aktywność młodzieży w tym zakresie i może odzwierciedlać większą dostępność lub promocję zajęć pozaszkolnych w tym regionie.
Podsumowując, wyniki pokazują, że większość uczniów gimnazjów ma pozaszkolne zainteresowania, z dominującymi pasjami w zakresie sportu i informatyki. Różnice regionalne wskazują na zmienność w poziomie zaangażowania młodzieży w pozaszkolne aktywności oraz dostępność takich zajęć w różnych lokalizacjach.