Wprowadzenie
- Cel pracy
- Pytania badawcze i hipotezy
- Metodologia i struktura pracy
Rozdział I: Zjawisko dorosłości w naukowym ujęciu
1.1 Definicje dorosłości w różnych dziedzinach nauki
1.2 Charakterystyka dorosłości: aspekty fizyczne, psychologiczne i społeczne
1.3 Rola i wyzwania dorosłości we współczesnym społeczeństwie
Rozdział II: Edukacja w wieku dorosłym
2.1 Pojęcie i zakres edukacji dorosłych
2.2 Znaczenie kształcenia ustawicznego i jego formy
2.3 Wybrane teorie i modele edukacji dorosłych
Rozdział III: Motywacja w procesie edukacyjnym
3.1 Definicje i typy motywacji
3.2 Teorie motywacji i ich zastosowanie w edukacji dorosłych
3.3 Czynniki wzmacniające i osłabiające motywację do edukacji
Rozdział IV: Metodologia badań
4.1 Cele badań i pytania badawcze
4.2 Techniki i narzędzia badawcze
4.3 Teren badań i charakterystyka uczestników
4.4 Organizacja i przebieg badań
Rozdział V: Wyniki badań i analiza
5.1 Motywacje dorosłych do podejmowania dalszej edukacji
5.2 Czynniki wzmacniające i osłabiające motywację do edukacji
5.3 Analiza wyników w kontekście literatury przedmiotu
Podsumowanie i wnioski
- Podsumowanie wyników badań
- Wnioski i implikacje praktyczne dla edukacji dorosłych
- Rekomendacje dotyczące projektowania programów edukacyjnych
- Propozycje dalszych badań
Bibliografia
Aneksy
Wprowadzenie
Współczesne społeczeństwo wymaga od jednostek stałego rozwoju i adaptacji do zmieniających się realiów zawodowych i społecznych. Rozwój ten często wiąże się z podejmowaniem decyzji o dalszej edukacji w wieku dorosłym, co pozwala na nabywanie nowych umiejętności, pogłębianie wiedzy, a także otwieranie się na nowe możliwości zawodowe. Coraz większa liczba dorosłych decyduje się na powrót do szkoły lub podjęcie dodatkowych kursów, kierując się różnorodnymi motywacjami. Praca ta ma na celu zgłębienie zjawiska podejmowania dalszej edukacji przez osoby dorosłe oraz odpowiedź na kluczowe pytanie: jakie motywacje kierują dorosłymi do podjęcia dalszej edukacji?
Zrozumienie tego fenomenu wymaga zbadania, czym dla dorosłych jest edukacja, jakie są ich powody podejmowania dalszego kształcenia oraz jakie czynniki uważają za wzmacniające lub osłabiające motywację do edukacji. Celem jest również poznanie opinii dorosłych na temat wyzwań i korzyści związanych z kontynuowaniem nauki w ich wieku. Badania empiryczne przeprowadzone w ramach tej pracy pozwolą na zebranie danych z wywiadów z osobami w wieku od 25 do 35 lat, którzy podjęli decyzję o dalszej edukacji.
Praca podzielona jest na dwie części: teoretyczną i badawczą. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zostanie przybliżone i wytłumaczone zjawisko dorosłości w naukowym ujęciu, z uwzględnieniem jego różnych definicji, charakterystyk i specyfiki. Drugi rozdział poświęcony jest pojęciu edukacji, jej roli w życiu dorosłych oraz koncepcji kształcenia ustawicznego. Trzeci rozdział koncentruje się na motywacji, definiując ją, opisując jej typy oraz analizując podstawowe pojęcia związane z tym zagadnieniem.
Część druga pracy obejmuje cele badań, opis metod, technik, terenu oraz organizacji badań. Główna część tej sekcji to analiza badań własnych, oparta na wywiadach z dorosłymi osobami w wieku od 25 do 35 lat. Analiza ta pozwoli na zidentyfikowanie czynników, które motywują dorosłych do podejmowania dalszej edukacji, oraz tych, które mogą tę motywację osłabiać.
Wyniki badań mają na celu dostarczyć wgląd w postawy, wartości i motywacje dorosłych związane z edukacją oraz dostarczyć praktycznych rekomendacji dotyczących projektowania programów edukacyjnych, które mogą lepiej odpowiadać na potrzeby dorosłych studentów.
jest to opracowanie pierwszego rozdziału podesłane przez studenta